1. L'objecte del procediment
La presentació per la persona obligada tributària de qualsevol declaració a la qual estiga obligada per les normes tributàries, o bé amb el caràcter merament informatiu o com inici del procediment de liquidació de tributs o preus públics.
En concret, com a declaració per a, al seu cas, que es realitze liquidació de l'impost sobre l'increment del valor del terreny de naturalesa urbana (plusvàlua) per adquisició per herència.
2. Requisits
- Ser interessat en el procediment.
- Acreditar les circumstàncies a les quals es refereix la sol·licitud.
3. Documentació que cal aportar
- Escriptura pública d'adquisició pel causant (mort) de l'immoble transmés.
- Escriptura pública d'adjudicació d'herència.
- Escriptura pública d'adjudicació d'herència.
- Document privat de transmissió (en absència d'escriptura pública). En aquest cas, també haurà d'aportar:
- Declaració d'hereus i acord particional.
- Certificat de defunció. Només s'aportarà en el cas d'oposició expressa a la consulta per l'Ajuntament de Mislata.
- Testament.
- Llibre de Família.
- D.N.I. de tots els hereus.
- Escriptura pública d'adquisició pel causant dels béns que es transmeten radicats a Mislata.
- Dades personals del declarant i direcció de notificació. En el seu cas, dades del representant i acreditació de la representació.
- En absència d'oposició expressa, l'Ajuntament de Mislata estarà autoritzat a realitzar la consulta i la verificació de dades de manera electrònica de la informació d'una altra administració pública. Concretament s'autoritza a consultar:
- Dades d'identitat (DGP).
- Certificat de Defunció (Justícia).
En el cas d'oposar-se a la consulta per l'Ajuntament el sol·licitant quedarà obligat a aportar la documentació.
4. Normativa
Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de les Hisendes Locals, Ordenances fiscals i qualsevol altra norma aplicable.
5. Resolució
Pot iniciar o no, un procediment que acaba amb resolució.
Òrgan que resol: Alcaldia.
6. Forma de presentació
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, a través del tràmit sol·licitud.
PRESENCIALMENT: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran mitjançant CITA PRÈVIA.
Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Mislata, (Pl. Constitució, 8)També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.
NOTA INFORMATIVA:
- La persona que firma este document, queda informada que la present sol·licitud inicia el procediment d'administratiu de liquidació o comprovació de l'autoliquidació de l'impost.
- La presentació de la declaració de l'impost o, si és el cas, el pagament de l'autoliquidació d'este, assortirà els efectes de declaració de modificació de dades cadastrals, per a la seua tramitació davant la Direcció General del Cadastre, en virtut dels convenis subscrits per este Ajuntament amb eixa administració, sempre que ho permeta la normativa cadastral.
- El canvi de titularitat cadastral que es produïsca, suposa l'alta en l'impost sobre béns immobles de naturalesa urbana i en la taxa per prestació del servici de gestió de residus de competència municipal, per la qual cosa se li comunica que el cobrament dels rebuts anuals es realitzarà en els períodes de recaptació que es fixen mitjançant Edictes, sense necessitat de notificació individual, de conformitat amb el que es disposa en l'art. 102.3 de la Llei 58/2003.
