1. OBJECTE DEL PROCEDIMENT
La present convocatòria té per objecte regular, en règim de concurrència competitiva, el procés de concessió dels “XVI Premis del concurs de cartells contra la violència de gènere, 2025", a fi de crear les condicions per a reivindicar, visibilitzar i denunciar qualsevol violència masclista de la nostra societat.
2. PRESENTACIÓ CARTELLS I CARACTERÍSTIQUES
En compliment del que es preveu en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, la sol·licitud de participació i el treball artístic es podran presentar:
- a) PRESENTACIÓ ELECTRÒNICA, preferentment per via telemàtica, mitjançant la firma electrònica de la persona interessada o persona que la represente. La sol·licitud telemàtica. Tràmit PDI. 124. “XVI PREMIS DEL CONCURS DE CARTELLS CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES, 2025” que, estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata. Documentació a presentar: 1. La sol·licitud telemàtica i el cartell a concursar en format pdf o similar en grandària foli i a tot color. Per a poder registrar una sol·licitud per via electrònica serà necessari l'ús d'un certificat digital inclòs en la llista de “Prestadors de Servicis Electrònics de Confiança Qualificats per l'Estat, segons la llei 6/2020, reguladora de determinats aspectes dels servicis electrònics de confiança i l'art. 38.6 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
- b) PRESENTACIÓ PER REGISTRE D'ENTRADA DE L'AJUNTAMENT DE MISLATA, mitjançant cita prèvia. Documentació a presentar: La sol·licitud autorrellenable, degudament emplenada i firmada i el cartell en paper en format pdf o similar en grandària foli i a tot color.
- c) PER QUALSEVOL DELS MITJANS PREVISTOS EN L'ART. 16.4 DE LA LLEI 39/2015 D'1 d'OCTUBRE DE PROCEDIMENT ADMINISTRATIU COMÚ DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES. D'entre estos mitjans, en cas d'optar per la remissió de la participació a través de les oficines de correus (correu administratiu) es presentarà la corresponent sol·licitud de participació i el cartell en grandària A-4 a color, l'adreça d'enviament serà la següent:
- AJUNTAMENT DE MISLATA
- CASA DE LA DONA
- C/ Miguel Hernández, 5. 46920- MISLATA (VALÈNCIA)
- “XVI PREMIS DE CARTELLS CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE, 2025”
Esta remissió s'haurà d'efectuar segons el que s'establix en el punt 16.4 de la Llei 39/2019, d'1 de desembre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Els documents que les persones interessades dirigisquen als òrgans de les Administracions Públiques des de les oficines de Correus hauran de seguir la forma reglamentària establida en esta Llei.
No serà admés cap treball o sol·licitud que no siga presentada per qualsevol dels mitjans i formes ressenyats.
Es considerarà motiu d'inadmissió si es presentarà el cartell amb alguna dada personal de l'autora o autor.
En el cartell haurà de constar exclusivament:
- Títol i “DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE. 25 DE NOVEMBRE.”
Característiques dels cartells
Els cartells seran anònims, originals i inèdits per a este concurs. Les obres s'entregaran sense firmar al concurs i podran ser firmades una vegada es conega el veredicte del jurat.
La tècnica i l'estil seran lliures, sempre que possibiliten la reproducció de l'obra en format vertical amb unes dimensions de 50 x 70 cm en format obert i editable (jpg, gif, pdf, psde o tif en qualitat de 300ppp)
El tema del cartell estarà relacionat amb la commemoració del “DIA INTERNACIONAL PER A L'ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE”, 2025” i haurà de contindre un missatge positiu en defensa dels drets de la dona i per la igualtat real entre dones i hòmens. En cap cas, s'admetrà cap obra que plasme una imatge o fotografies degradants contra les persones. La denúncia es plasmarà en l'obra sempre des del respecte.
En els cartells haurà de constar de manera destacada el text següent (que haurà d'estar escrit en valencià i sense cap falta d'ortografia):
DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE
25 DE NOVEMBRE DE 2025
3. TERMINI DE PRESENTACIÓ
El termini de presentació de les sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació d'este extracte en el Butlletí Oficial de la Província de València fins al 22 de setembre de 2025.
4. TAXES O PREUS PÚBLICS: 0
5. QUANTIA I FORMA DE PAGAMENT:
La dotació pressupostària adscrita a estos premis ascendix a 4.500 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3272.48100: “Dona/Premis i beques” del Pressupost Municipal de l'any 2025.
Es concediran tres premis:
- PREMI: 1.500 euros.
- MENCIÓ A L'ARTISTA LOCAL: 1.500 euros.
- PREMI JOVE: 1.500 euros.
El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària.
Els premis estaran subjectes a la retenció legal corresponent d'acord amb la legislació fiscal vigent.
6. PARTICIPANTS
Cada participant podrà presentar una única obra al concurs i no s'admetran treballs col·lectius.
Podran optar al PREMI, totes aquelles/us artistes majors de 18 anys degudament identificades amb: DNI, NIF o qualsevol altra documentació oficial on s'acredite la identitat de gènere i residents a Espanya.
MENCIÓ A L'ARTISTA LOCAL, les/ els artistes, majors de 18 anys, empadronades a Mislata podran optar a presentar-se al premi o a la menció a l'autora local. Hauran d'estar empadronades a Mislata en la data de presentar la sol·licitud a este concurs.
PREMI JOVE, podran optar la joventut de 12 a 17 anys, que consten empadronats en qualsevol municipi d'Espanya.
No podran concursar les/els artistes que hagueren obtingut algun dels premis en les cinc edicions anteriors d'este concurs o hagen sigut premiades en un altre concurs per este mateix cartell o estiguen pendents de veredicte simultàniament en altres concursos, ni obres que mantinguen un compromís de publicació.
Les persones participants han de complir la condició de beneficiari/a assenyalades en els apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions (Publicada en el BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).
Les/us participants no podran estar incurses en cap dels supòsits regulats en l'article 13 de la Llei General de Subvencions. S'acreditarà mitjançant la declaració responsable inclosa en el formulari de sol·licitud de participació.
La presentació d'un treball implicarà la garantia per part de qui participe de l'autoria i l'originalitat de l'obra presentada, així com del caràcter inèdit de la mateixa i de la titularitat en exclusiva i sense càrrega ni cap limitació de tots els drets d'explotació sobre l'obra i enfront de terceres persones.
Les participants es comprometen a complir la convocatòria que regix el concurs.
7. BASES REGULADORES
Aprovades per Resolució de l'Alcaldia número 2889, de 3 de juliol de 2025.
8. NORMATVA
- Convocatòria pública per a la concessió dels “XVI Premis del concurs de cartells contra la violència de gènere, 2025”.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
- Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS.
- Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Mislata, aprovada per acord plenari de l'Ajuntament de Mislata, en sessió de 26 de maig de 2016.
- Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027, aprovat per Junta de Govern Local, en sessió de data de 6 de març de 2025.
- RD 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern de les entitats del Sector Públic Local.
9. EL JURAT
Per a la valoració dels treballs que concórreguen a la convocatòria i la seua resolució es nomenarà el corresponent jurat, compost per personal tècnic de les regidories de Polítiques d'Igualtat, i Joventut i per personal professional extern expert en violència de gènere i en l'àmbit artístic.
El nomenament del jurat serà designat per Resolució d'Alcaldia. Esta resolució es farà pública en la pàgina web de l'Ajuntament de Mislata (www. Mislata.es).
Esta comissió d'avaluació operarà de manera autònoma i independent per a jutjar quines seran les obres guanyadores, s'elevarà la corresponent acta amb la proposta de resolució del premi per l'òrgan competent.
Esta comissió de valoració estarà presidida per la cap de servici de Polítiques per a les Persones o persona en qui delegue i actuarà com a secretària la tècnica d'Igualtat i Diversitat de l'Ajuntament de Mislata o persona en qui delegue.
El jurat es reunirà a la Casa de la Dona per a realitzar la valoració segons els següents criteris:
- a) La transmissió de valors igualitaris entre dones i hòmens (1-5)
- b) La denúncia de qualsevol violència que s'exercisca a les dones (1-5)
- c) L'originalitat, qualitat artística i creativa de l'obra (1-5)
- d) L'eficàcia comunicadora i informativa que transmet l'obra (1-5)
Els cartells guanyadors formaran part de l'exposició permanent, amb les obres guanyadores de totes les edicions anteriors, que està situada a la Casa de la Dona de Mislata.
El jurat deliberarà si l'obra guanyadora (premi, artista local o premi jove) serà la imatge de les “XXII JORNADES CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES”, de l'any 2025.
El jurat estarà facultat per a resoldre qualsevol qüestió no prevista en esta convocatòria. Serà responsabilitat del jurat rebutjar aquells cartells que no s'ajusten a la convocatòria, així com declarar desert qualsevol dels premis si, al seu juí, cap treball reunira els mèrits suficients o no s'ajustara a les condicions establides en les presents convocatòries.
Este jurat tindrà plena competència per a aplicar i interpretar esta convocatòria i les seues decisions seran inapel·lables.
El jurat actuarà com a òrgan col·legiat a este efecte d'elevar un informe a l'òrgan instructor.
La resolució del nomenament del jurat es farà pública en la web de l'Ajuntament de Mislata (www.mislata.es) i es comunicarà en la *BDNS.
Una vegada realitzada la valoració de l'informe corresponent, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució degudament motivada. La proposta de resolució serà elevada a l'òrgan competent que resoldrà el procediment. La resolució serà inapel·lable.
L'òrgan competent per a atorgar estos premis serà l'alcalde, que adoptarà la resolució en els termes de l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
10. SILENCI ADMINISTRATIU
Art. 25.5 de la LGS: “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legítima a les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió dels premis.”