1.L'objecte del procediment:
La utilització del domini públic municipal per a l'execució d'obres i instal·lacions que realitzen en ell les companyies de servicis públics i els particulars, com:
- Obres d'escomeses, cales i arquetes en instal·lacions d'aigua potable, gas, sanejament, electricitat o telecomunicacions.
- Obres de canalitzacions/extensions de les xarxes d'aigua potable, gas, sanejament, electricitat o telecomunicacions.
- Obres d'adequació de guals de vehicles autoritzats.
- Execució d'obres o instal·lació d'elements en via pública distints als anteriors.
2.Requisits:
Ser interessat en el procediment.
Acreditar les circumstàncies a les quals es referix la sol·licitud.
3.Documentació a aportar:
Documentació comuna:
- Instància Sol·licitud de llicència d'obres i autorització que afecta el domini públic.
- Còpia del document que identifique al sol·licitant i al seu representant, si és el cas, incloent-hi l'acreditació de tal capacitat (enllace autorització).
- Pressupost detallat per unitats o capítols indicant l'import de les obres.
- Identificació de l'empresa que executarà les obres aportant còpia d'alta en el cens de l'IAE.
- Si és el cas, memòria descriptiva de la manera d'efectuar l'encreuament de la calçada sense afecció al trànsit rodat o amb afecció al trànsit rodat (si fora necessari, en este últim cas, es tramitarà l'autorització per al tall al trànsit de la via pública)
- Autoliquidació del depòsit reposició del domini públic afectat i justificant de la seua presentació.
- Autoliquidació de la taxa per concessió de llicència urbanística i de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres i justificant de l'ingrés previ.
En el cas d'escomeses, cales o arquetes:
- Plànol d'emplaçament.
- Pla de detall delimitat en el qual es represente gràficament la situació de l'escomesa a realitzar.
- Autoliquidació de la taxa per ocupació de via pública de la superfície de l'escomesa, cala, o arqueta a realitzar i justificant de l'ingrés previ.
En el cas de canalitzacions/extensions de xarxa:
- Projecte tècnic visat, si és el cas, pel Col·legi Oficial corresponent, que incloga els documents preceptius d'acord amb la normativa aplicable.
- Certificat de col·legiació del tècnic redactor, cas de no estar visat el projecte aportat.
- Estudi de Seguretat i Salut.
- Estudi de Gestió de residus.
- Autoliquidació de la taxa per ocupació de via pública de la superfície de la canalització/extensió de xarxa a realitzar i justificant de l'ingrés previ.
En el cas d'adequació de guals de vehicles autoritzats:
- Plànol d'emplaçament en el qual es represente gràficament la situació del gual de vehicles.
- Pla de detall delimitat amb indicació dels elements a instal·lar, vorada, rigola, rajola i la seua situació respecte al buit d'accés, en el qual es reflectisca, a més, l'adequació de la pintura viària de senyalització del gual i la superfície d'ocupació de via pública necessària per materials i/o apilaments.
- Autoliquidació de la taxa per ocupació de via pública de la superfície d'actuació de l'adequació del gual i la superfície materials, apilaments, contenidors d'enderrocs, maquinària, etc, necessaris per a l'execució dels treballs i justificant de l'ingrés previ.
En el cas d'execució d'obres o instal·lació d'elements en via pública distints als anteriors:
- Memòria descriptiva de les obres a realitzar o els elements a instal·lar que incloga, plànol d'emplaçament i pla de detall delimitat amb indicació dels elements a instal·lar o les obres a executar.
- Pla d'ocupació de via pública per materials, apilaments, contenidors d'enderrocs, maquinària, etc, necessaris per a l'execució dels treballs, amb indicació de superfície i termini d'ocupació.
- Autoliquidació de la taxa per ocupació de via pública de la superfície de materials, apilaments, contenidors d'enderrocs, maquinària, etc, necessaris per a l'execució dels treballs i justificant de l'ingrés previ.
4.Taxes o preus públics:
- Taxa per concessió de llicència urbanística. (Enllaç Oficina Virtual Tributària)
- Impost sobre Construccions, Instàncies i Obres. (Enllaç Oficina Virtual Tributària)
- Taxa per ocupació de via pública per rases i cales. (Enllaç Oficina Virtual Tributària)
- Taxa per ocupació de via pública per materials de construcció. (Enllaç Oficina Virtual Tributària)
- Depòsit de reposició de domini públic. (Enllaç Oficina Virtual Tributaria)
5.Formes de pagament:
El pagament es realitzarà mitjançant autoliquidació en línia, en el següent enllaç. [Accés a Oficina Virtual Tributaria]
En este mateix enllaç es podrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancària.
En cas de realitzar el pagament en efectiu:
- Oficines de les entitats Bancàries següents: Caixa popular Coop. Cdto. Val., BBVA, Banco de Santander, Eurocajarural, Ibercaja, Cajamar, Kutxa Bank, Banco Sabadell, Caixabank i Bankia.
- Màquina automàtica situada a la Casa de la Vila d'este municipi.
Les persones físiques podran sol·licitar autoliquidacions assistides generades per esta administració, per a això hauran de demanar cita en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), i personar-se en ella perquè es generen les mateixes.
6.Normativa:
Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa i Impost per Llicències Urbanístiques. (Enllaç a l'ordenança)
Ordenança reguladora de les condicions d'instal·lació d'infraestructures de xarxes de telecomunicacions per cable en domini públic i annex sobre execució d'obres i instal·lacions i criteris de reposició dels elements del domini públic. (Enllaç a l'ordenança)
7.Resolució:
- Òrgan que resol: Alcaldia.
- Termini per a resoldre: Dos mesos.
8.Silenci administratiu:
Negatiu.
En cas de transcórrer el termini sense que siga notificada la resolució, es produirà la desestimació per silenci administratiu negatiu.
9.Forma de presentació:
- Electrònica: En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la firma electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata.
- Presencial: El/la ciutadà/a podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, demanant sempre cita prèvia.