1. L'objecte del procediment
Justificació de subvencions a entitats educatives pel desenvolupament d'activitats
2. Presentació de sol·licituds
- Forma de presentació: en línia.
- Es presentarà amb el tràmit corresponent en la seu electrònica municipal https://mislata.sedipualba.es, imprescindible l'ús de certificat digital.
- Termini de presentació de la justificació de la subvenció: la justificació de la subvenció concedida haurà de presentar-se fins al 10 d'octubre de 2022 (inclusivament), conforme al que es disposa en les bases de la convocatòria.
3. Documentació a aportar
- A) Memòria detallada del programa d'activitats desenvolupat per al qual s'ha concedit la subvenció, acompanyada d'un dossier amb el material de difusió publicitària que s'haja elaborat de les activitats incloses en aquest programa, material que haurà de complir els requisits contemplats en el punt 8 de la base reguladora quinzena. Aquesta memòria haurà de presentar-se en forma d'una fitxa per cadascuna de les activitats realitzades, i contindrà, almenys, a més de la seua denominació, una breu descripció de les activitats objecte de la subvenció, incloent dates de realització, resultats obtinguts, nombre de beneficiaris de les activitats i despeses i ingressos que els afecten. La fitxa s'ajustarà al model denominat “Memòria justificativa”, que estarà disponible en el tràmit telemàtic de la justificació de la subvenció. Així mateix, si es confecciona material didàctic d'alguna activitat, s'haurà d'incloure una còpia per a la Regidoria d'Educació. En el dossier podran incloure's fotografies o documents audiovisuals que acrediten la realització de l'activitat. La fitxa denominada “Memòria justificativa” s'haurà d'emplenar, igualment, per a cadascuna de les activitats per a les quals s'ha concedit la subvenció que, per qualsevol circumstància, no s'haja realitzat. En aquests casos, serà suficient que la fitxa continga el nom de l'activitat i el motiu pel qual no s'ha dut a terme, la qual cosa serà tingut en compte per a valorar si els punts que es van atorgar per aquesta activitat hauran de ser restats en la següent convocatòria, d'acord amb el que es preveu en la base tretzena de la present.
- B) Memòria econòmica, que contindrà una taula amb la relació numerada de les despeses del programa d'activitats desenvolupat objecte de la subvenció. Aquesta taula s'ajustarà al model denominat “Memòria econòmica”, que estarà disponible en el tràmit telemàtic de la justificació de la subvenció, i inclourà, almenys, el número i data de la factura, el NIF/CIF del proveïdor, el concepte de la despesa, en el qual haurà d'indicar-se el nom de l'activitat o programa al qual va aparellat aquesta despesa, i l'import d'aquest, així com, en el seu cas, el número de l'article pel qual aquesta despesa està exempt d'IVA.
- C) Factures o documentació justificativa que acredite la despesa almenys per l'import concedit. S'aportarà un document en format PDF que continga, en el mateix ordre que s'haja utilitzat en la taula de la memòria econòmica a la qual fa referència l'apartat B) d'aquesta base reguladora, les factures acreditatives de les despeses generades per la realització de les activitats desenvolupades i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. Les factures i la resta de documents probatoris de despeses hauran d'estar datats entre l'1 de setembre de 2021 i el 31 d'agost de 2022, és a dir, durant el període de realització de les activitats objecte de subvenció, o, com a màxim, abans de la finalització del termini de presentació de la justificació de la subvenció concedida.
- D) Declaració responsable, subscrita pel representant legal de l'entitat, que la documentació justificativa aportada no ha sigut utilitzada per a justificar cap altra ajuda o subvenció concedida pel mateix concepte, o, en cas d'haver-lo fet, indicant la subvenció per a la justificació de la qual ha sigut presentada i el percentatge d'imputació a aquesta subvenció. Declaració responsable del representant legal de l'entitat que els documents justificatius presentats es corresponen amb documents autèntics i originals. Declaració responsable del representant legal de l'entitat que aquesta no és deutora per resolució que declare la procedència de reintegrament de subvencions.
- E) En el cas de les AMPA que organitzen serveis d'acolliment de menors o escoles matinals o vespertines, relació nominal de l'alumnat usuari d'aquests serveis en cadascun dels mesos en què s'haja desenvolupat l'activitat durant el període indicat en la base primera.
NOTES:
Les factures hauran de reunir els requisits exigits amb caràcter general en el reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, regulador del deure d'expedició i lliurament de factures per empresaris i professionals o en la normativa que el substituïsca, considerant-se imprescindible que reculla el nom o raó social de l'empresa que factura, el seu NIF o CIF, data d'emissió, import i desglossament de cadascun dels objectes facturats, així com l'IVA aplicable i importe total o IRPF; segons siga procedent.
Per a aquesta convocatòria, es considerarà despesa realitzada no sols el que haja sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de presentació de la documentació justificativa de la subvenció concedida, sinó també aquelles altres despeses generades o contrets per la realització de les activitats desenvolupades que estiguen pendents de pagament per part de l'entitat beneficiària de la subvenció i dels quals el proveïdor haja emés una factura de curs legal. Per això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 31.2 de la LGS, s'eximeix a les entitats beneficiàries de la subvenció de l'obligatorietat d'acreditar el pagament de les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. No obstant això, les factures originals i altra documentació probatòria de les despeses hauran d'estar a la disposició de la Regidoria d'Educació i, per extensió, de l'Ajuntament de Mislata, si li foren requerides a qualsevol de les entitats beneficiàries de la subvenció.
En qualsevol cas, i sobre limitació dels pagaments en efectiu, haurà de complir-se l'estipulat en l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.
L'acreditació de les despeses també podrà efectuar-se mitjançant factures electròniques, sempre que complisquen amb els requisits exigits per a la seua acceptació en l'àmbit tributari.
Es produirà la pèrdua del dret a percebre l'ajuda totalment o parcialment en cas de falta de justificació de la subvenció en el termini establit, cas de justificació insuficient o per alguna de les causes previstes en l'art. 37 de la Llei General de Subvencions.
Els procediments de control financer, reintegrament i revisió d'actes en relació amb aquesta subvenció seran els que contemplats la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
4. Resolució
L'entitat concedent haurà d'aprovar el compte justificatiu presentat per l'entitat en el termini màxim que marca l'article 21.2 de la Llei 39/2015. I en cas d'iniciar expedient de reintegrament s'ajustarà a l'article 42.4 de la LGS termini màxim per a justificar, segons el qual “el termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment de reintegrament serà de 12 mesos des de la data de l'acord d'iniciació.
5. Normativa
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS
- Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament de Mislata
- Bases d'execució del Pressupost de l'Ajuntament de Mislata
- Conveni Dinamització participació Infantil i adolescència
6. Forma de presentació
En línia: Es podrà presentar en el tràmit corresponent en la seu electrònica municipal https://mislata.sedipualba.es mitjançant l'ús de certificat digital, o bé presentant la documentació i signant a l'ajuntament amb posterioritat en un termini inferior a 10 dies naturals.
Recorde que si vosté és un subjecte obligat segons ho estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques té l'obligació de fer ús de mitjans telemàtics i per tant no s'admetrà la seua sol·licitud de manera presencial.