1. Objecte del procediment:
La concessió a les persones que complisquen els requisits econòmics que es fixen anualment en la convocatòria d'ajudes, d'un títol de transport expedit per FGV per a desplaçar-se per les zones A, B, C i D del metre amb una duració d'un any.
Les persones sol·licitants hauran d'estar empadronades i tindre la residència efectiva a Mislata amb una antiguitat mínima d'un any ininterromput i immediatament anterior a la sol·licitud. Hauran de disposar de DNI/NIE. A més, hauran de complir una de les dues condicions següents:
1.1.- Ser pensionista per jubilació o invalidesa o major de 65 anys i no superar el barem d'ingressos mensuals fixat per a una persona (es tindran en compte els ingressos bruts de pensions, rendes, etc., de la unitat de convivència de la persona sol·licitant) i que s'estableix en la quantia de la pensió de jubilació, sense cònjuge a càrrec, més un 10%.
El límit d'ingressos fixat com a màxim s'incrementarà un deu per cent acumulat per cada membre de la unitat familiar fins a un màxim de 5 membres.
1 persona |
861,41€ |
2 persones |
939,72 € |
3 persones |
1.018,03 € |
4 persones |
1.096,34 € |
5 persones o més |
1.174,65 € |
1.2.- Ser major de 18 anys amb dictamen de mobilitat reduïda expedit per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques inclusives, equiparació vàlida per a les persones amb limitació visual, i en aquest cas no es tindran en compte els ingressos de la unitat de convivència.
2. Documentació que cal aportar:
-Totes les persones sol·licitants hauran de presentar:
- Sol·licitud emplenada i signada.
- DNI/NIE de la persona sol·licitant.
- Estrangers/as: NIE, Permís de Residència i/o treball, Passaport, cèdula d'inscripció, asil, etc. de tots els membres de la unitat de convivència.
- Foto grandària carnet (format JPG 400 alt 325 ample).
- Fitxa de manteniment de tercers (model TES.026: https://www.mislata.es/es/administracion/oficina-virtual/tesoreria).
-Les persones sol·licitants per ser pensionistes per jubilació o invalidesa o majors de 65 anys a més hauran de presentar:
- Justificants d'ingressos de tots els membres de la família majors de 16 anys, amb els quals convisca segons la seua situació:
- Si treballen per compte d'altri: contracte de treball i l'última nòmina.
- Si treballen per compte propi (autònoms/as):
- Model 130 (Estimació Directa): últims quatre models trimestrals anteriors a la sol·licitud, llevat que l'alta en el Règim General d'Autònoms (RETA) s'haja produït dins de l'exercici fiscal en el qual es presenta la sol·licitud de la present subvenció, i en aquest cas s'aportaran aquells dels quals es dispose.
- O Model 131 (Estimació Objectiva): model trimestral immediatament anterior a la data de la sol·licitud de la present subvenció.
-
- Si estudien i són majors de 16 anys: justificant d'estar cursant estudis.
- Autorització consulta interactiva de documentació dels membres que formen part de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys, degudament emplenada i signada. (Model SOC.107).
- En cas de no presentar la sol·licitud la persona sol·licitant, el/la representant haurà d'aportar l'autorització corresponent signada per ambdues, adjuntant la còpia del DNI/NIE de la persona que autoritza i el DNI/NIE/Passaport original de la persona autoritzada. (Model SOC.108)
S'haurà d'aportar igualment la següent documentació EN CAS DE NO AUTORITZAR la seua consulta per part d'aquest Ajuntament:
- DNI de tots els membres de la unitat de convivència.
- Certificat positiu o negatiu de pensions de l'any actual (CAISS: C/ Pelayo núm. 47 de València). (Cita prèvia: 901106570 / www.seg-social.es).
- Certificat de la vida laboral de la TGSS. (C/ Verge del Cap núm. 22 de València. Sol·licitar a través d'Internet: www.seg-social.es o per Telèfon 901 50 20 50).
- Si es troben en situació de desocupació: (Oficines de l'Av. del Cid núm. 138, de València):
- Certificat del LABORA on conste la seua situació laboral: www.labora.gva.es/e
- Certificat del SEPE on esmente si percep prestació i/o subsidi, quantia mensual i període reconegut (Tlf. 963085598 i 901119999): www.sepe.es
- Totes les fulles de l'última Declaració de la Renda o certificat negatiu de la persona sol·licitant i de les persones majors de 16 anys amb les quals conviu. Cita prèvia: Telèfons 901 200 351 i 912 901 340 / www.agenciatributaria.es
- Les persones sol·licitants per ser majors de 18 anys amb dictamen de mobilitat reduïda o amb limitació visual reduïda, a més hauran de presentar:
- Autorització consulta interactiva de documentació de la persona sol·licitant, degudament emplenada i signada. (Model SOC.107)
- En cas de no presentar la sol·licitud la persona sol·licitant, el/la representant haurà d'aportar l'autorització corresponent signada per ambdues, adjuntant la còpia del DNI/NIE de la persona que autoritza i el DNI/NIE/Passaport original de la persona autoritzada. (Model SOC.108)
S'haurà d'aportar igualment la següent documentació EN CAS DE NO AUTORITZAR la seua consulta per part d'aquest Ajuntament:
- Dictamen de Mobilitat Reduïda expedit per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o dictamen on conste que mostra una agudesa visual igual o inferior al 0,1 amb correcció, o un camp visual reduït a 10 graus o menys.
3. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana.
- Decret de l'Alcaldia núm. 130/2023 de 12 de gener de 2023.
4. Resolució:
Una vegada aprovada la proposta de resolució definitiva, l'Òrgan competent resoldrà el procediment.
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de quatre mesos, a partir de la seua publicació en el BOP i en la Base Nacional de Subvencions. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, s'entendrà desestimades les sol·licituds per silenci administratiu. La resolució es notificarà a les persones interessades, ajustant-se al que es disposa en la legislació de Procediment Administratiu Comú. La pràctica d'aquesta notificació s'ajustarà a les disposicions contingudes en la llei.
L'òrgan concedent podrà modificar d'ofici la resolució de concessió, prèvia audiència de la persona interessada i abans de l'aplicació de fons, quan l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió impedisca o dificulten la consecució de l'interés públic perseguit, i no es irroguen perjudicis econòmics a la persona beneficiària.
Contra la present resolució que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació o bé directament contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
5. Silenci Administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legítima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
6. Forma de presentació i termini de sol·licituds:
Forma de presentació:
PRESENCIALMENT: La persona interessada podrà presentar la sol·licitud acompanyada de la documentació preceptiva, PRÈVIA CITA, en:
- Centre Municipal de Serveis Socials Maestro Palau (C/ Maestro Palau, 15 baix).
- Registre General d'Entrada de l'Ajuntament (Plaça Constitució, 8 baix).
També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: (Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/.
Termini de sol·licituds:
La convocatòria s'iniciarà, l'immediat dia hàbil següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria i finalitzarà transcorreguts 15 dies naturals.