Deu companyies participaran enguany en un dels certà mens més importants dedicats al teatre amateur en valencià , que incorpora novetats com la figura del padrà o padrina i una dotació económica per a la millor dramaturgia o adaptació escènica
El Concurs de Teatre Vila de Mislata torna esta setmana al Centre Cultural Carmen Alborch per a iniciar la seua 44a edició. Més de quatre dècades després de la seua creació, el certamen continua posant en valor el teatre amateur en valencià i reunirà durant els pròxims mesos deu companyies procedents de diferents punts del territori valencià .
El tret d’eixida será este divendres, 18 de setembre a les 20 hores, amb la presentació de la programació, la nova imatge del concurs i l’esperada actuació de La Maria amb el seu últim treball Robina. La cantant d’Oliva serà l’encarregada d’obrir el Vila amb un espectacle fora de concurs en el qual combina la música d’arrel valenciana amb sonoritats electròniques.
Maria Bertomeu, La Maria, es va donar a conéixer al gran públic el 2021 amb una versió d’Arranquen vinyes que es va fer viral a les xarxes socials. Dos anys després va publicar el seu primer disc, L'Assumpció, un treball reconegut tant en els Premis Ovidi Montllor com en els Premis Carles Santos i amb un homenatge en forma de cançó per a les vÃctimes de la Dana. Ara arriba a Mislata amb Robina, el seu segon treball, publicat en 2025.
Després d’esta primera nit començarà la competició teatral. La programació reunirà propostes d’escoles municipals, grups emergents, formacions vinculades al teatre faller i companyies amb una trajectòria més consolidada, amb la intenció d’oferir una mirada diversa al teatre amateur que actualment es fa en valencià .
La 44a edició incorpora també canvis en el mateix certamen. Per primera vegada, el Vila comptarà amb la figura del padrà o padrina, creada per a reconéixer una veu vinculada a la cultura en valencià i establir, en esta primera edició, un pont entre la música i el teatre. També es reforça el reconeixement a l’escriptura teatral amb un premi a la millor dramatúrgia o adaptació escènica que tindrà enguany dotació econòmica.
El jurat estarà integrat per cinc professionals de diferents generacions i à mbits de les arts escèniques, entre els quals es troba l’actriu mislatera Empar Ferrer, juntament amb Manuel Maestro, Juan Pablo Mendiola, Estela DomÃnguez i MarÃa Albella, totes i tots vinculats al món del teatre i les arts escèniques.
Les representacions se succeiran al Centre Cultural Carmen Alborch cada divendres fins al 27 de novembre i el 10 de desembre se celebrarà la cerimònia de lliurament de premis i l’espectacle de clausura. Totes les funcions començaran a les 20 hores.
L’entrada és gratuïta amb invitació i aforament limitat. Les localitats es poden arreplegar al Centre Cultural Carmen Alborch des del dilluns corresponent a cada setmana de representació, amb un mà xim de dos entrades per persona.
Més informació i programació completa: www.concursteatremislata.com













