Vés al contingut
  •  SEU ELECTRÒNICA
  •  OFICINA VIRTUAL
  •  CITA PRÈVIA
  • Castellano
  • Valencià

Presentació de l'alcalde

  • Castellano
  • Valencià
© 2022 - Ajuntament de Mislata, logo

Mislata

  • Inici
  • Ajuntament
    • Presentació de l'alcalde
    • Junta de govern
      • Composició i competències
      • Tinents d'alcalde
      • Extractes de les actes
    • Ple
      • Competencies i organitzacio del Ple
      • Membres del Ple
      • Grups politics municipals
      • Junta de portaveus
      • Órdres del día
      • Actes
      • Mocions
    • Equip de govern
      • Àrees de govern
      • Delegacions
    • Serveis i Departaments
    • Edificis i dependències municipals
  • Administració
    • Oficina Virtual
      • Agència de desenvolupament local
      • Associacions
      • Benestar social
      • Comerç
      • Cultura
      • Educació
      • Esports
      • Festes
      • Gestió tributària
      • Indústria. Activitats i llicències.
      • Intervenció
      • Joventut
      • La Fàbrica
      • Mercats
      • Obres i servicis
      • Oficina d'atenció a la ciutadania
      • Oficina Municipal d'Informació al Consumidor OMIC
      • Padró d'Habitants
      • Pagament Online de Tributs i Taxes Municipals
      • Patrimoni
      • Policia
      • Politiques d'igualtat
      • Recursos humans
      • Sanitat
      • Secretaria
      • Sol·licitud d'assessorament jurídic en matèria de desnonaments
      • Tresoreria
      • Tramitació electrònica de factures
      • Transparència
      • Urbanisme
      • Vehicles
    • Transparència
      • Organització política
      • Organització administrativa
      • Informació jurídica i patrimonial
      • Contractes, convenis i subvencions
      • Informació econòmica i financera
      • Informació urbanística i mediambiental
    • Subvencions
      • Convocatòries de subvencions en tramitació
      • Subvencions 2025
      • Subvencions 2024
      • Subvencions 2023
      • Subvencions 2022
      • Subvencions 2021
      • Subvencions 2020
      • Subvencions 2019
      • Subvencions 2018
      • Subvencions 2017
      • Subvencions 2016
      • Subvencions 2015
      • Normativa i regulació
      • Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions
    • Convenis
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2011
    • Ordenances
      • Ordenances de Secretaria
      • Ordenances Fiscals
      • Ordenances de Tresoreria
    • Plataforma de contractació de l'Estat
    • Cita Prèvia Serveis
      • Sol·licitud de cita
      • Cancel·lació Cita Prèvia
      • Consulta/Edició de Cita Prèvia
    • Integritat i Bon Govern
  • Informa't
    • Notícies
    • Agenda
      • Històric d'agenda
    • Tauler d'anuncis
    • Vídeos
    • Galeria d'imatges
    • Ciutat de Mislata
    • Sondeig d'Opinió Ciutadana
    • Predicció Meteorològica
    • Telèfons d'interés
    • Protecció de dades
      • Política de Privacitat
      • Registre d'Activitats de Tractament
      • Exercici de drets en protecció de dades de caràcter personal
      • Política de seguretat de la informació
  • Associacions
    • Culturals
    • Dones
    • Esportives
    • Educatives
    • Falles
    • Festes
    • Juvenils
    • ONGs
    • Persones majors
    • Professionals
    • Veïnals
    • Altres
  • Altres Webs
  • SEDE ELECTRÓNICA
  • CITA PREVIA
  • OFICINA VIRTUAL

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Administració
  3. Oficina Virtual
  4. Patrimoni
  5. Reclamació de responsabilitat patrimonial
Enviat per mislata el dj., 17/02/2022 - 11:19
Reclamació de responsabilitat patrimonial
Cuerpo

1.Objecte del procediment.

Els particulars, en els termes establits per la llei, tindran dret a ser indemnitzats per tota lesió que patisquen en qualsevol dels seus béns i drets, excepte en els casos de força major, sempre que la lesió siga conseqüència del funcionament dels serveis públics.

En la sol·licitud que realitzen els interessats s'hauran d'especificar les lesions produïdes, la presumpta relació de causalitat entre aquestes i el funcionament del servei públic, l'avaluació econòmica de la responsabilitat patrimonial, si fora possible, i el moment en què la lesió efectivament es va produir, i anirà acompanyada de quantes al·legacions, documents i informacions s'estimen oportuns i de la proposició de prova, concretant els mitjans que pretenga valdre's el reclamant.


2.Model.

Sol·licitud o escrit que haurà de contindre els requisits establits en els articles 66 i article 67.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3.Termini de presentació i documentació a aportar.

3.a) Termini de presentació.

El termini de presentació de la reclamació de responsabilitat patrimonial serà d'1 any des de la data en la qual van ocórrer els fets o l'acte que motive la indemnització o es manifeste l'efecte lesiu. En cas de danys de caràcter físic o psíquic a les persones, el termini començarà a computar-se des de la curació o la determinació de l'abast de les seqüeles, de conformitat amb l'article 67.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En cas de representació, haurà d'acreditar la mateixa en els termes establits en l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3.b) Documentació a aportar juntament amb la sol·licitud normalitzada:
    
Documents i informacions que s'estimen oportuns i de la proposició de prova, concretant els mitjans que pretenga valdre's el reclamant.

4.Normativa.

  • Constitució espanyola (article 106.2).
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.
  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
  • Llei 10/1994, de 19 de desembre, de creació del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.
  • Decret 138/1996, de 16 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

5.Termini màxim de resolució.

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment, o, si escau, s'haja formalitzat l'acord, serà de 6 mesos a comptar des que es va iniciar el procediment segons l'article 67.1 i 91.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Aquesta resolució posa fi a la via administrativa.

6.Efectes del silenci administratiu.

 Desestimatori (article 24 i 91.3 de la Llei 39/2015).

7. Recursos contra la resolució expressa o contra el silenci administratiu (*art.123 i 124 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques).

Els actes administratius que posen fi a la via administrativa podran ser recorreguts potestativament en reposició davant el mateix òrgan que els haguera dictats o ser impugnats directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu.

 No es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que siga resolt expressament o s'haja produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.

  • Òrgan davant que s'interposa: Junta de Govern local.
  • Termini de presentació (article 124.1 Llei 39/2015): El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut aquest termini, únicament podrà interposar-se recurs contenciós, sense perjudici, en el seu cas, de la procedència del recurs extraordinari de revisió. Si l'acte no fora exprés, el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs de reposició en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què, d'acord amb la seua normativa específica, es produïsca l'acte presumpte.
  • Termini màxim per a dictar i notificar la resolució del recurs de reposició: 1 mes.
  • Contra la resolució d'un recurs de reposició no podrà interposar-se de nou aquest recurs.

8.Forma de presentació de la reclamació de responsabilitat patrimonial o recurs administratiu.

• TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata.

• PRESENCIALMENT: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran mitjançant CITA PRÈVIA. Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Mislata, (Pl. Constitució, 8). També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.
 

Link Tramite
https://mislata.sedipualba.es/carpetaciudadana/tramite.aspx?idtramite=15007

TORNAR

© 2022 - Ajuntament de Mislata, logo

© 2022 - Ajuntament de Mislata
Plaça de la Constitució, 8
46920 Mislata
P4617100E

  • Aviso legal
  • Protección de datos
  • Mapa web
  • Contactar
  • Intranet
telefono
Telefona'ns al 963991100
email
correuciutada@mislata.es

 

xhtml_0_1css_1taw