1. L'objecte del procediment
Concedir, si és el cas, una bonificació del 75% de la quota íntegra de la taxa per prestació del servici de gestió de residus de competència municipal, als subjectes passius a títol de contribuent o substitut del contribuent, d'immobles d'ús residencial, que pertanguen a unitats familiars en situació de risc d'exclusió social o individualment es troben en eixa situació.
Esta bonificació es concedirà per un sol immoble de titularitat del subjecte passiu i de la resta dels cotitulars de l'immoble beneficiat, per als tres exercicis següents a l'acord de concessió.
2. Requisits
Per a gaudir d'esta sol·licitud, s'haurà de sol·licitar la mateixa, i es concedirà previ informe favorable dels Servicis Socials Municipals, per als tres exercicis següents a l'acord de concessió, havent d'instar el manteniment de la bonificació en l'últim exercici d'aplicació, estant obligats els beneficiaris a comunicar el cessament d'eixa situació de risc d'exclusió social, com a causa de finalització de la bonificació.
Es considerarà família o individu en risc d'exclusió social, a l'efecte d'esta taxa, aquella a la qual segons la normativa i els criteris que fixen els Servicis Socials Municipals li corresponga eixa qualificació per a l'aplicació de la bonificació; sent que amb data 17/10/2025, s'han acordat com a criteris, acreditar algun dels següents requisits:
- Tindre reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 65%.
- Ser família monoparental.
- Ser família nombrosa.
3. Documentació que cal aportar
- Indicació de l'immoble per al qual se sol·licita l'aplicació de la bonificació, assenyalant la seua referència cadastral.
- Acreditació de reunir algun dels requisits fixats com a criteri per a la consideració de família o individu en risc d'exclusió social.
4. Normativa
- Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de les Hisendes Locals.
- Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa.
5. Resolució
- El procediment acaba amb resolució.
- Òrgan que resol: Alcaldia.
6. Forma de presentació
Tramitació electrònica
En compliment del qual es preveu en l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds i la documentació s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la firma electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, a través del tràmit sol·licitud.
Presencialment
Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran mitjançant Cita prèvia.
Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Mislata, (Pl. Constitució, 8)
També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En estos casos hauran de comunicar-se.
