1. Objecte del procediment:
Concessió d'ajudes econòmiques directes a persones físiques afectades per la depressió aïllada en nivells alts (DANA) patida el 29 d'octubre de 2024 en el municipi de Mislata.
La finalitat d'estes ajudes directes és la de contribuir a pal·liar els perjuís ocasionats pel fenomen meteorològic, facilitar la recuperació de condicions bàsiques d'habitabilitat i garantir l'atenció social i, en concret, seran objecte d'estes ajudes els danys produïts en:
- Vivenda habitual, comerços, oficines, magatzems o indústries.
- Vehicles adaptats, automòbils i/o motocicletes.
Seran beneficiaris/as d'esta ajuda les persones físiques empadronades en el municipi de Mislata, en el moment de la catàstrofe (29 d'octubre de 2024), que puguen acreditar documentalment les pèrdues ocasionades.
Així mateix, hauran de ser titulars de la vivenda, vehicle de motor, local comercial i/o oficina afectat.
En el cas que una persona siga titular de diverses vivendes, cotxes o locals afectats per la DANA, solament se li concedirà una única ajuda per cada concepte. En cas que el titular de la vivenda haja mort, se li concedirà l'ajuda a les persones hereues que degudament queden acreditades. Si foren diversos/as al primer/a d'ells/as.
L'import de les ajudes a concedir seran:
- Ajudes per a pal·liar els danys en vivenda habitual: Fins a 2.500 euros.
- Ajudes per a comerços, oficines, magatzems o indústries: Fins a 1.600 euros.
- Ajudes per a vehicles adaptats: Fins a 1.300 euros.
- Ajudes per a automòbils: Fins a 1.000 euros.
- Ajudes per a motocicletes: Fins a 750 euros.
2. Documentació que cal aportar:
- DNI, NIE, Permís de Residència i/o treball, Passaport, cèdula d'inscripció, asil, etc. de la persona sol·licitant de l'ajuda.
- Justificant de sol·licitud d'haver sol·licitat o tindre obert expedient en el Consorci d'Assegurances del ben afectat pel qual sol·licita l'ajuda. En cas que no aparega la valoració econòmica dels danys, informe del perit on aparega la valoració dels danys.
- Document acreditatiu de la titularitat del ben afectat pel qual sol·licita l'ajuda.
- Declaració jurada d'haver rebut o no subvenció pel mateix concepte, indicant si és el cas la quantia percebuda.
- Justificant del pagament de l'IBI i de l'impost de circulació, si és el cas.
- Fitxa de manteniment de tercers de la persona sol·licitant (model TES.026: https://www.mislata.es/es/administracion/oficina-virtual/tesoreria). La persona titular del compte bancari haurà de ser la persona sol·licitant, la qual haurà de disposar de DNI/NIE.
- En cas de no presentar la sol·licitud la persona sol·licitant, el/la representant haurà d'aportar l'autorització corresponent firmada per les dos, adjuntant la còpia del DNI/NIE de la persona que autoritza i el DNI/NIE/Passaport original de la persona autoritzada. (Model SOC.108)
- El certificat d'empadronament es comprovarà d'ofici per este Departament.
3. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Mislata, publicada en el BOP de 21 de juliol de 2016.
- Reial decret llei 6/2024, de 5 de novembre, pel qual s'adopten mesures urgents de resposta davant els danys causats per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) en diferents municipis entre el 28 d'octubre i el 4 de novembre de 2024.
- Reial decret llei 7/2024, d'11 de novembre, pel qual s'adopten mesures urgents per a l'impuls del Pla de resposta immediata, reconstrucció i rellançament enfront dels danys causats per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) en diferents municipis entre el 28 d'octubre i el 4 de novembre de 2024.
- Decret 163/2024, de 4 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents per a pal·liar la pèrdua de béns de primera necessitat de les persones físiques, produïda pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana.
- Decret 164/2024, de 4 de novembre del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i del procediment de concessió directa d'ajudes urgents als municipis afectats pels danys produïts pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024.
- Resolució d'Alcaldia núm. 3816 de 17/09/2025 "Aprovació convocatòria ajudes DANA".
4. Resolució:
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de quatre mesos, a partir de la seua publicació en el BOP i en la Base Nacional de Subvencions. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, s'entendrà desestimades les sol·licituds per silenci administratiu. La resolució es notificarà a les persones interessades, ajustant-se al que es disposa en la legislació de Procediment Administratiu Comú. La pràctica d'esta notificació s'ajustarà a les disposicions contingudes en la llei.
5. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legítima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
6. Forma de presentació i termini:
1.- Lloc i forma de presentació:
PRESENCIALMENT: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran PRÈVIA CITA en:
- Prioritàriament: Centre Cívic (Pl. Alaquàs, 6)
A més, podran presentar-se en:
- Centres Municipals de Servicis Socials.
- Registre General d'Entrada de l'Ajuntament.
També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En estos casos hauran de comunicar-se.
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: (Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de firmar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
- La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/.
2.- Termini de sol·licituds:
Un mes, a comptar des de l'immediat dia hàbil següent de la publicació de l'extracte de la convocatòria.
La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establit serà causa d'inadmissió.
7. Compatibilitats:
La percepció d'esta ajuda serà compatible amb altres subvencions o indemnitzacions percebudes des de companyies asseguradores, així com altres ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions públiques o entitats privades.
Esta compatibilitat admissible ha d'estar limitada en tot cas a l'import màxim del mal causat objecte de l'ajuda, danys en vivendes, locals, vehicles..., de tal manera que les ajudes concedides més la municipal no puguen superar l'import màxim del mal causat.