1. L'objecte del procediment:
L'objecte d'esta convocatòria és secundar econòmicament els gastos extraordinaris derivats del compliment de la legislació estatal i autonòmica en matèria de memòria democràtica, afavorint l'adequació dels elements identificatius i de representació de les entitats falleres a la nova denominació.
2. Documentació que cal aportar:
Les entitats hauran de presentar la sol·licitud de subvenció juntament amb la memòria econòmic justificativa, factures i declaracions responsables.
3. Taxes o preus públics: 0.
4. Formes de pagament: no hi ha.
5. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la LGS.
- Pla estratègic de subvencions Ajuntament de Mislata.
- Bases d'Execució Pressupost Prorrogat per a 2024 de l'Ajuntament de Mislata.
- Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Mislata.
- Convocatòria.
6. Resolució:
Per a la resolució de la present convocatòria d'ajudes es constituirà una comissió avaluadora encarregada de revisar i estudiar les sol·licituds presentades.
L'òrgan instructor a la vista de l'expedient, formularà la proposta de resolució.
Correspon a l'Alcalde la resolució del procediment de concessió de les ajudes en règim de concurrència competitiva. Esta resolució posa fi a la via administrativa.
La resolució de concessió de les ajudes haurà de dictar-se en l'exercici econòmic 2025. Si transcorregut este termini no s'ha dictat cap resolució, es consideraran desestimades les sol·licituds presentades.
La resolució de concessió esgotarà la via administrativa. Contra ella es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
7. Silenci administratiu:
D'acord amb l'article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
8. Forma i termini de presentació de sol·licituds:
Tramitació electrònica. En compliment del que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i de l'article 4 del Decret 54/2025, de 15 d'abril, del Consell, de simplificació administrativa i transformació digital, les sol·licituds s'hauran de presentar per via telemàtica, mitjançant la firma electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/
El termini de presentació de la sol·licitud i dels treballs serà des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província i finalitzarà deu dies naturals després.
