1. L'objecte del procediment:
Concessió d'ajudes econòmiques per a sufragar despeses d'adquisició de material escolar no curricular, per a l'alumnat empadronat a Mislata que curse Educació Secundària Obligatòria (ESO), en centres docents sostinguts amb fons públics durant el curs 2023/2024.
2. Documentació que cal aportar:
Documentació obligatòria:
- Annex I: Autorització comprovació dades progenitors d'estar al corrent amb la Hisenda Local, Agència estatal de l'Administració Tributària i Tresoreria de la Seguretat Social.
Documentació opcional:
- Només quan siga el cas, document que acredite que la pàtria potestat o la tutoria de l'alumne/a beneficiari/a l'ostente persona diferent al pare o la mare.
- Només quan siga el cas, documentació que acredite el divorci o separació legal dels pares, així com, en el supòsit de custòdia compartida, de l'acord o resolució pel qual s'estableix aquest règim de custòdia.
- Només quan siga el cas, l'alumnat resident a Mislata que estiga realitzant els seus estudis d'ESO en centres sostinguts amb fons públics no situats en el municipi, haurà de presentar un certificat del seu centre escolar on s'acredite la seua matriculació i el nivell que realitzarà durant el curs 2023/2024.
3. Forma i termini de presentació:
Les sol·licituds d'ajudes es presentaran, amb caràcter preferent, per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica del sol·licitant o de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://www.mislata.es/administracio/oficina-virtual en el tràmit habilitat a aquest efecte, això és, EDU.116 Ajudes per a l'adquisició de material escolar no curricular, per a l'alumnat que curse Educació Secundària Obligatòria (ESO), tot això sense perjudici del que es disposa en els articles 14 i 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
El termini per a presentar les sol·licituds, una vegada publicat l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València, s'estendrà des del dia 2 fins al 16 de maig de 2023 (tots dos inclusivament), o en el seu cas, en els quinze dies naturals següents a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOP.
Les sol·licituds presentades fora de termini seran inadmissibles i no seran tramitades.
4. Formes de pagament:
El pagament de l'ajuda es materialitzarà en una targeta bancària, carregada amb l'import al qual ascendisca l'ajuda, i serà entregada a els/as beneficiaris/as per a ser utilitzada en la compra de material escolar no curricular en els comerços de Mislata (papereries) adherits al programa.
5. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS
- Pla estratègic de subvencions Ajuntament de Mislata.
- BEP Ajuntament de Mislata.
- Bases específiques de la convocatòria.
6. Resolució:
Els llistats definitius de concessions, no concessions i exclusions es publicaran en la pàgina web de l'ajuntament (www.mislata.es). Establint-se com a data límit el 30 de novembre de 2023, per a fer ús de la targeta destinada a la compra del material escolar no curricular.
7. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.