1. Objecte del procediment:
Concessió d'Ajudes per a Manutenció per a sufragar despeses destinades a cobrir necessitats bàsiques familiars (alimentació, neteja i neteja personal).
Les persones sol·licitants hauran de complir els següents requisits:
a) Estar empadronades i tindre la residència efectiva en el municipi com a mínim un any ininterromput i immediatament anterior a la sol·licitud. Haurà d'estar empadronada en el domicili que resideix.
b) Que la unitat familiar o de convivència no dispose d'ingressos suficients per a afrontar les despeses derivades de la situació d'emergència.
c) Acreditar haver formulat la sol·licitud de reconeixement de l'Ingrés Mínim Vital, davant l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), qualsevol de les persones integrants de la seua unitat familiar o de convivència majors de 18 anys que poden reunir els requisits per a l'accés a aquest.
d) Facilitar a l'Equip Tècnic de Serveis Socials l'accés a l'habitatge per a la realització del corresponent Informe Social i, en el seu cas, col·laborar amb aquest per a millorar la situació soci-familiar.
e) Que el còmput de tots els ingressos bruts mensuals procedents de totes i cadascuna de les persones integrants de la unitat familiar o de convivència no supere els següents ingressos:
Unidad convivencia | TOTAL INGRESOS BRUTOS MENSUALES |
---|---|
1 persona | Menys de 484,61 €/mes |
2 personas | Fins a 508,84 €/mes |
3 personas | Fins a 533,07 €/mes |
4 personas | Fins a 557,30 €/mes |
5 persona o más | Fins a 581,53 €/mes |
La quantia a concedir estarà subjecta a la consignació pressupostària de la convocatòria, estimant-se les següents quanties:
Unidad convivencia | Importe ayuda mensual | Importe ayuda semestral |
---|---|---|
1 persona | Serà favorable una ajuda de 110€/mes | 660 € |
2 persones | Serà favorable una ajuda de 120€/mes | 720 € |
3 persones | Serà favorable una ajuda de 125€/mes | 750 € |
4 persones | Serà favorable una ajuda de 135€/mes | 810 € |
5 persones o més | Serà favorable una ajuda de 140€/mes | 840 € |
2. Documentació que cal aportar:
- Estrangers/as: NIE, Permís de Residència i/o treball, Passaport, cèdula d'inscripció, asil, etc. de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència.
- Llibre de Família o certificats de matrimoni i/o naixement fills/as, o alta en el registre de parelles de fet.
- Targetes Sanitàries de la persona sol·licitant i de tots els membres amb els quals convisca (SIP).
- Justificants d'ingressos de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys, segons la seua situació:
- Si treballen per compte d'altri: contracte de treball i l'última nòmina.
- Si treballen per compte propi (autònoms/as):
- Model 130 (Estimació Directa): últims quatre models trimestrals anteriors a la sol·licitud, llevat que l'alta en el Règim General d'Autònoms (RETA) s'haja produït dins de l'exercici fiscal en el qual es presenta la sol·licitud de la present subvenció, i en aquest cas s'aportaran aquells dels quals es dispose.
- O Model 131 (Estimació Objectiva): model trimestral immediatament anterior a la data de la sol·licitud de la present subvenció.
- Si estudien i són majors de 16 anys: justificant d'estar cursant estudis.
- Justificant de sol·licitud de l'Ingrés Mínim Vital, a través de:
- Web seguretat social: sede.seg-social.gob.es-seu-ciutadans-família
- Oficina INSS de la seua zona: C/ Pelayo, 47 de València.
- Justificant de sol·licitud d'haver sol·licitat Pla Social d'Ocupació de Mislata.
- Contracte que acredite la facultat de possessió sobre l'habitatge (contracte d'arrendament de l'habitatge/habitació…).
- Sentència de separació/divorcie i del conveni regulador. Si està en tràmits, justificant d'aquest.
- Justificant de la manutenció d'enguany i, en el seu cas, la denúncia de no passar-li manutenció.
- Justificant de la pensió compensatòria, en el seu cas.
- Fitxa de manteniment de tercers de la persona sol·licitant (Tràmit TES.026). La persona titular del compte bancari haurà de ser la persona sol·licitant, la qual haurà de disposar de DNI/NIE.
- Justificants del pagament de la prestació percebuda amb anterioritat (factures, rebuts...).
- Qualsevol altre document que acredite les seues actuals circumstàncies (identificatives, laborals, …).
- Autorització consulta interactiva de documentació dels membres que formen part de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys, degudament emplenada i signada. (Model SOC.107)
- En cas de no presentar la sol·licitud la persona sol·licitant, el/la representant haurà d'aportar l'autorització corresponent signada per ambdues, adjuntant la còpia del DNI/NIE de la persona que autoritza i el DNI/NIE/Passaport original de la persona autoritzada. (Model SOC.108)
S'haurà d'aportar igualment la següent documentació EN CAS DE NO AUTORITZAR la seua consulta per part d'aquest ajuntament:
• DNI de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència.
• Certificat positiu o negatiu de pensions de l'any actual (CAISS: C/ Pelayo núm. 47 de València). (Cita prèvia: 901106570 / www.seg-social.es) de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys.
• Certificat de la vida laboral de la TGSS. (C/ Verge del Cap núm. 22 de València. Sol·licitar a través d'Internet: www.seg-social.es o per Telèfon 901 50 20 50 ) de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys.
• Si es troben en situació de desocupació (de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys): (Oficines de l'Av. del Cid núm. 138, de València).
• Certificat del LABORA on conste la seua situació laboral. www.labora.gva.es/es
• Certificat del SEPE on esmente si percep prestació i/o subsidi, quantia mensual i període reconegut (Telèfon 96 308 55 98 i 901 11 99 99). www.sepe.es
• Totes les fulles de l'última Declaració de la Renda o certificat negatiu de totes les persones integrants de la unitat familiar o de convivència majors de 16 anys. Cita prèvia: Telèfon 901 200 351 i 912 901 340 / www.agenciatributaria.es
3. Normativa:
- Llei General de subvencions, llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana.
- Decret d´Alcaldia núm. 131/2023 de 12 de gener de 2023 pel que s'aproven les bases reguladores per a la concesió de prestacions econòmiques individualitzades en material de Serveis Socials: Ajudes de Manutenció per a l'exercici 2023.
4. Resolució:
El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions serà de tres mesos des de la data de Registre d'Entrada.
5. Silenci administratiu:
Article 25.5 de la LGS “El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció”.
6. Forma de presentació i termini:
1.- Lloc i forma de presentació:
PRESENCIALMENT: Les sol·licituds acompanyades de la documentació preceptiva es presentaran PRÈVIA CITA en:
- Registre Centre Municipal de Serveis Socials “Sant Francesc” (Camí Vell de Xirivella, 30 cantonada amb C/Sant Francesc d'Assís, 13).
- Registre General d'Entrada de l'Ajuntament (Plaza de la Constitució, 8).
També, podran presentar-se en qualsevol registre o oficines determinades en l'article 16 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquests casos hauran de comunicar-se.
TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA: (Amb certificat digital, Cl@ve PIN o compte de correu electrònic, en els dos últims casos, haurà de signar en el Registre municipal amb posterioritat en un terme màxim de 10 dies naturals): Per a la presentació de les sol·licituds, i en compliment de l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones físiques podran triar en tot moment la presentació de les sol·licituds per mitjans electrònics o no. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.
- Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de l'Ajuntament de Mislata, https://mislata.sedipualba.es/.
2.- Termini de sol·licituds:
El termini de sol·licituds s'iniciarà l'immediat dia hàbil següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria i finalitzarà el dia 30 de novembre de 2023.
Es podrà sol·licitar aquesta ajuda per segona vegada, l'any natural, durant l'últim mes que la tinga resolta favorablement.