Mislata entrega més de 7.500 menús diaris a famílies i persones majors sense recursos

El consistori, a més, ha abonat a més de 180 famílies el cost íntegre de la beca municipal de menjador escolar dels mesos de març i abril
30 d'abril 2020

L'Ajuntament de Mislata, a través de la regidoria de Benestar Social, va ampliar el mes de març el programa de ‘Menjar a Casa’, establit per a persones majors, i va incorporar a totes les famílies perceptores de la beca de menjador escolar que oferix als i les menors del municipi.

Després de la comunicació de l'Estat d'Alarma decretat pel Govern d'Espanya, el consistori es va posar a la feina i va tindre des de l'inici com a premissa que ningú es quedara arrere. D'esta manera, una de les primeres mesures del departament de Benestar Social va ser elaborar una llista d'aquells menors que tenen concedida la beca de menjador en els seus respectius col·legis i contractar el lliurament de menús diaris a estes famílies. A més, l'ajuntament ha fet l'abonament íntegre del cost de la beca concedit a les famílies perquè, a part d'este menú, puguen tindre un ingrés econòmic per a destinar-lo a alimentació.

Este menú diari, que consistix en dos plats, pa i una peça de fruita, és entregat directament a cadascuna de les persones beneficiàries en el seu propi domicili. D'esta forma, la regidoria pretén també que, tant les famílies com les persones majors de Mislata beneficiàries, hagen de fer les mínimes eixides possibles al carrer i així ajudar a frenar la corba entre tots i totes.

L'alcalde, Carlos Fernández Bielsa, ha declarat que Mislata “sempre ha sigut un municipi que ha apostat per la inclusió social, incrementant les partides del pressupost municipal en l'àrea de Benestar Social”. A més, recorda que Mislata “va ser un dels primers municipis a tindre, en temporades de vacances, els menjadors escolars oberts perquè cap menor passe fam i, davant esta situació, hem actuat com esperen els nostres veïns i veïnes, garantint l'alimentació als nostres xiquets i xiquetes”.

L'Ajuntament, que abans d'esta situació prestava el servei de ‘Menjar a Casa’ a més de 50 majors, ha incrementat el número de les persones beneficiàries arribant a superar les 70, la qual cosa suposa un increment de més d'un 30% del servei. Un increment provocat per la detecció de casos per part del departament de Benestar Social després de posar en marxa el programa ‘Connectant majors’, que establix un protocol de telefonades a totes les persones majors de 65 anys.

Segons el regidor de Benestar Social, Ximo Moreno, “l'equip de govern i el personal de la regidoria estan fent un gran esforç perquè cap dels nostres majors i les nostres famílies amb menys recursos es queden arrere. És d'agrair a les famílies que estan complint amb el confinament, però també especialment la gran faena que fan els professionals del departament de Benestar Social, des dels i les conserges, auxiliars administratius, educadores socials, psicòlogues, treballadores socials, tècnics de serveis i equips especialitzats”.

 

Menjar a casa
Menjar a casa
Menjar a casa
Menjar a casa
Menjar a casa
Menjar a casa
Tornar