El dia a dia del Centre Ocupacional de Mislata es trasllada a les llars dels seus usuaris

El centre roman tancat per la declaració de l'estat d'alarma, però els usuaris i usuàries reben una atenció telemàtica diària per l'equip professional
03 d'abril 2020

Des que el passat 14 de març el govern declarara l'estat d'alarma, el Centre Ocupacional de Mislata (COM) va haver de tancar les seues portes per prevenció i per a vetlar per la salut dels seus usuaris i usuàries. Un total de 50 persones amb diversitat funcional en edat laboral es beneficien diàriament d'este servei municipal, participant en tallers ocupacionals, rebent suport personal, atenció psicosocial i desenvolupant tot tipus d'habilitats per a integrar-se plenament en la societat.

Però la crisi sanitària provocada pel coronavirus, i la consegüent declaració de l'estat d'alarma i l'obligació de confinament a casa, ha parat la vida de tots i la rutina d'estos xics i xiques que tant necessiten per a continuar desenvolupant-se. Davant esta situació, els i les professionals que els atenen cada dia, amb el suport de Serveis Socials, han reorganitzat tot el treball perquè estes persones usuàries puguen continuar desenvolupant les seues capacitats personals i les seues possibilitats d'inclusió soci-laboral, però ara des de les seues pròpies cases.

L'equip de govern, segons afirma l'alcalde Carlos Fernández Bielsa, “estem prenent moltes mesures de caràcter social durant estes difícils setmanes, perquè el nostre principal objectiu ara és que ningú es quede arrere. Els xics i xiques del COM, encara que siga des de les seues llars, necessiten continuar desenvolupant les seues habilitats i farem tot el possible perquè reben les atencions que mereixen”.

Amb un servei d'atenció des de les huit del matí fins a les deu i mitja de la nit, l'equip professional els passa diàriament un horari d'activitats i els va supervisant telefònica i telemàticament. “Els xics i xiques reben materials de lecto-escriptura, comunicats i vídeos tutorials a través dels seus correus electrònics o xarxes socials; reben atenció individualitzada dels monitors, fisioterapeuta i psicòleg; i són atesos constantment a través de trucades telefòniques o vídeo-trucades”, apunta el regidor de Serveis Socials Ximo Moreno.

 
_54A4605
_54A4605
_MG_4202
0004
Tornar