1. Objecte del procediment
Millorar l'ocupabilitat i la inclusió social de persones en risc d'exclusió social.
Inserir o reinserir en el mercat laboral a persones de col·lectius vulnerables.
2. Documentació a aportar
2.1. Documentació laboral
- Certificat de situació laboral expedit per LABORA, de data corresponent al termini de presentació de sol·licituds.
- Només si ha sigut contractat i donat d'alta en la Seguretat Social, per període equivalent a 15 dies de jornada a l'any, del 01/09/2018 al 31/08/2019 o des del 01/09/2019 fins a l'actualitat:
- Informe de vida laboral de la Seguretat Social.
- Certificat de períodes d'inscripció del LABORA
2.2. Acreditació de la situació soci-familiar
- ANNEX 1. Autorització per a recaptar dades tributàries–relació de membres de la unitat familiar (En cas de no autoritzar, hauran d'aportar tots i cadascun dels documents justificatius d'ingressos, corresponents als majors de 16 anys de la unitat familiar).
- Llibre/s de família on consten tots els integrants de la unitat familiar, certificat del registre civil o del registre de parelles de fet.
- Resolució judicial o informe dels serveis socials públics.
- Famílies monoparentals: carnet individual o títol vigent d'aquesta circumstància, expedit per l'òrgan competent de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
- Família nombrosa: carnet individual o títol de família nombrosa en vigor, expedit per la corresponent Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
- Certificats de situació laboral actuals, de tots i cadascun dels membres de la unitat familiar majors de 16 anys.
- Certificat de discapacitat igual o superior al 33%, de la persona sol·licitant i/o membres de la unitat familiar, amb diversitat funcional/ dependència.
- En cas de separació o divorci amb custòdia compartida: fotocòpia de sentència, conveni regulador o mesures provisionals.
- Certificat del centre d'estudis on conste el nom i cognoms, així com el curs escolar actual, en el cas d'estudiants.
3. Normativa
- Bases específiques de la convocatòria.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
4. Resolució
Els llistats provisionals i definitius, d'admesos i exclosos així com les baremacions provisionals i definitives, es publicaran en la pàgina web de l'ajuntament (https://www.mislata.es/).
La resolució de concessió esgotarà la via administrativa. Contra ella es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Si transcorregueren els terminis preceptius sense que s'haja dictat resolució expressa, els efectes de la sol·licitud seran desestimatoris.
5. Termini i forma de presentació
- Termini de presentació: 10dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP)
- Les sol·licituds d'ajudes es presentaran per via telemàtica, amb caràcter preferent, mitjançant la signatura electrònica del sol·licitant o de la persona que la represente.
- En el cas que la presentació de la sol·licitud i documents, fora de manera presencial, haurà de ser amb cita previa telefonant al 96.399.02.50, en el Registre de les oficines de l'ADL d'aquest Ajuntament, situades en C/ Antonio Aparisi núm. 4-6 de Mislata, així com en la OAC de l'Ajuntament de Mislata, Plaza Constitución núm 8, a través de cita prèvia.
6. Requisits
- Estar empadronat a Mislata, abans del 01/09/2018.
- Tindre compliments 16 anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
- Tindre la nacionalitat espanyola o document vàlid per a treballar a Espanya.
- Estar desocupat i inscrit en l'oficina LABORA.
- Posseir la capacitat funcional i intel·lectual per a l'acompliment de les tasques.
- No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a exercir com a personal laboral. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.